Nejste přihlášen(a).
grafika
grafika  PF 2013 23. 12. 2012 přidal zelvak
Krásné svátky vespolek!
Zdroj: Kalendář grafika 2 komentáře
grafika  Další prohrabování u R.E.M. doma 15. 11. 2012 přidal zelvak
Na řadě je opět krátká zpráva z bohulibých aktivit, kterým se nyní věnuje posádka již v přístavu stojícího parníku jménem R.E.M. – z procházení starými dokumenty vyvstala nejedna zajímavost, prohlédněte si je jak na REMHQ, tak třeba i tady.

Jako hodně poutavou fotku jsem vybral malý podvod, který 1. 4. roku 1989 na koncertě v Atlantě připravila skupina na fanoušky – místo přídavku postavila na pódium papírové makety R.E.M. a do pozadí pustila prvotní verzi Radio Free Europe. Za žertík se jako autor omlouvá Bill Berry, Peter na sebe oficiálně bere 10 % viny, neboť prý Billa ponoukl…
R.E.M. as simple props
Viz dále: remhq.com/news_story.php?id=... Zdroj: remhq.com grafika Žádné komentáře
grafika  Sólová deska Petera Bucka 25. 10. 2012 přidal zelvak
Dne 5. října 2012 spatřila světlo světa sólová nahrávka ex‑kytaristy R.E.M. Petera Bucka jako první od trojice uvolněných bývalých členů skupiny (připomeňme, že dle rozhovorů po rozpuštění kapely to vypadalo na prvenství Mika Millse). Eponymně nazvané album obsahuje 14 písní, z nichž většinu má jako autor na svědomí Peter Buck, najdeme zde však i coververzi (písně Give Me Back My Wig od Hound Dog Taylora):

1. 10 Million BC
2. I'm Alright
3. Some Kind of Velvet Sunday Morning
4. Travel Without Arriving
5. Migraine
6. Give Me Back My Wig
7. Nothing Matters

8. So Long Johnny
9. L.V.M.F.
10. Nothing Means Nothing
11. Hard Old World
12. Nowhere No Way
13. Vaso Loco
14. I'm Alive

Ti, kdo čekali album ve velkém stylu a s celosvětovou distribucí, musí být však překvapeni. Své album popisuje Buck jako legrácku, kterou původně neplánoval – byl to úraz, který jej upoutal na lůžko a znemožnil mu na 3 měsíce hrát na kytaru, tak mu nezbylo než si krátit čas psaním písní. Celá deska byla nahrána za 5 dnů a jak již psal Petr níže, Buckovy limity v hlase i barvitost podání doplnil pozváním řady muzikantů – pějí a hostují Mike Mills, Scott McCaughey, Corin Tucker, Lenny Kaye, Jenny Conlee a Bill Rieflin. Album vyšlo pod Mississippi Records (firma, která jinak vydává folk a blues z padesátých let minulého století) pouze na gramofonovém vinylu a v počtu 2000 kusů, což českého fanouška dvakrát nepotěší (snad jen utěší, že Buck údajně do budoucna nevylučuje něco dalšího). Několik kusů přes americké místní distributory bylo údajně podepsáno Buckem.

Podle prvních dojmů fanoušků z murmurs.com je hudba poměrně vzdálená tvorbě R.E.M., spíše hravá a ohlasy jsou smíšené. Kritici jsou obecně potěšeni, David Fricke (Rolling Stone) vyzdvihuje skladby Nothing Matters a Nothing Means Nothing jako téměř typické písně R.E.M. atmosférou z období Documentu, kterým schází jen hlas Michaela Stipea, Stephen M. Deusner (Pitchfork) dává 6,8 a popisuje zejména experimentální stránku alba.
Obal alba Peter Buck
Viz dále: remhq.com/news_story.php?id=... Zdroj: remhq.com grafika 9 komentářů
grafika  Šumování na REMHQ – nyní pasové fotky 19. 8. 2012 přidal zelvak
Tým údržbářů oficiálních stránek R.E.M. se nám rozhodl přinést několik zajímavostí, které byly nalezeny při třídění dokumentů po rozpuštění skupiny. Slibuje, že každý týden přinese jednu – a začínáme hezkou sérií pasových fotek členů kapely, kterou si můžete prohlédnout na odkazu níže či ve fotkách na těchto stránkách. Pasovky
Viz dále: remhq.com/news_story.php?id=... Zdroj: remhq.com grafika Žádné komentáře
grafika  Document (25th Anniversary Deluxe Edition) 6. 8. 2012 přidal Petr
Po roce se opět mohou fanoušci R.E.M. těšit na reedici dalšího alba z období I.R.S., tentokrát na desku Document. Dvoudisková edice vychází s menším zpožděním oproti předchozím albům, v obchodech by měla být k dostání 25. 9. 2012. Kromě remasterované původní desky o 11 písních bude v luxusní krabičce plakát, 4 pohlednice, booklet a druhé CD se záznamem z turné Work Tour z Utrechtu 14. 9. 1987.
Tracklist CD Live in Utrecht:
1. Finest Worksong
2. These Days
3. Lightnin' Hopkins
4. Welcome to the Occupation
5. Driver 8
6. Feeling Gravitys Pull
7. I Believe
8. The One I Love
9. Exhuming McCarthy
10. Wolves, Lower
11. Fall on Me
12. Just a Touch
13. Oddfellows Local 151
14. Little America
15. It's the End of the World as We Know It (And I Feel Fine)
16. Begin the Begin
17. Disturbance at the Heron House
18. Moral Kiosk
19. Life and How to Live It
20. So. Central Rain

Ze záznamu byly tedy vystřiženy písně Superman, Strange, Funtime, Harpers (možná zahrnuta jako medley s Moral Kiosk) a Time After Time–Red Rain (možná zahrnuto jako medley s So. Central Rain).
grafika 7 komentářů
grafika  R.E.M. podle Weeping Elvis nej americkou kapelou 8. 7. 2012 přidal zelvak
Internetový server Weeping Elvis shromáždil názory nejen své redakce, ale i dalších lidí, kteří se zabývají hudebním byznysem, aby vytvořil řebříček největších amerických skupin všech dob. Podle kritérií, mezi která patřil vliv na ostatní umělce, odvaha při hledání nových hudebních prostorů, délka umělecky plodné kariéry a také skutečnost, že skupina není jen shromáždění neznámých tváří za jedním frontmanem, zvítězili právě R.E.M.

Congratulations!

Pěkný článek si můžete prohlédnout na odkazu níže.
Americká kajtra
Viz dále: weepingelvis.hypervocal.com/... Zdroj: remhq.com grafika 1 komentář
grafika  Peter Buck pokračuje v práci na sólové desce 26. 5. 2012 přidal Petr
Již od rozchodu členů R.E.M. se Peter Buck netajil tím, že chce natočit svou sólovou desku. Po delší informační odmlce se objevily nové podrobnosti o této desce na facebookovém profilu kapely The Baseball Project. Dle zprávy se nahrává v Portlandu v Type Foundry studiu. Co je ale pro fanoušky R.E.M. nejdůležitější, Peterovi pomáhají ostatní členové The Baseball Projectu (mj. Scott McCaughey), dále Bill Rieflin, jako host se objeví Lenny Kaye (Patti Smith group, hostoval i na albu Collapse into Now) a další. A nejdůležitějším hostem není nikdo jiný než MIKE MILLS. Pokud tedy deska dospěje k úspěšnému vydání, bude se jednat téměř o stejnou sestavu hudebníků, která nahrávala poslední alba R.E.M. – tedy kromě Michaela Stipe. Popřejme tedy Peterovi co nejvíce zdaru při nahrávání.
Zdroj: http://www.facebook.com/thebaseballproject grafika 9 komentářů
grafika  Den R.E.M. poprvé bez R.E.M. 28. 4. 2012 přidal zelvak
R.E.M. jsou „Half a Year Away“ z hudební scény a i vzhledem k teplému, až letnímu počasí navrhuji vzpomenout k jejich dni poslechem něčeho z Out of Time. Away
grafika Žádné komentáře
grafika  Včera večer skončili U2 1. 4. 2012 přidal zelvak
Ačkoli se tato zpráva netýká přímo R.E.M., myslím, že je vhodné připomenout i jejich dlouholeté kolegy a tak trochu vrstevníky U2. Skupina okolo charismatického Bona dnes ráno ohlásila rozpad.

„Když už tu nejsou R.E.M., nemá to cenu,“ prohlásil basák Adam Clayton a jedním dechem dodal, že už od ohlášení rozpadu R.E.M. stále plakal u poslechu Walk It Back. Kapela měla vypustit podle své nahrávací firmy ještě alespoň jednu desku, ale díky ukončení činnosti R.E.M. to prý nebylo možné. „Jacknife Lee, náš producent, byl tak zdrcen koncem R.E.M., že se vůbec nemohl soustředit na práci,“ dodává zpěvák U2 Paul Hewson alias Bono.

Obrovské problémy s tvorbou nových skladeb popisoval i kytarista The Edge: „Chtěl jsem hrát na kytaru, ale mé ruce pořád braly do ruky mandolínu. Nešlo to, vážně nešlo.“

Fanoušci jsou zprávou velice zaskočeni. Coby útěchu zahrají U2 20. 4. v domovském Dublinu svůj poslední koncert. Bude velmi výjimečný – neproběhne na tradičním a slavném 360° jevišti, připraveno bude dokonce 720° stage. Už teď se uvolňují informace, že skupina přidá některé velké hity R.E.M. – rockovou ódu I'm Not over You, orchestrální verzi Walter's Theme a nesmí chybět metalová vypalovačka Chance.
Bývalá skupina U2
Zdroj: u2.kom grafika 6 komentářů
grafika  Nádherné video ohlédnutí na Youtube 18. 2. 2012 přidal zelvak
V záplavě fanouškovských videí napodobujících pěkný nápad R.E.M. s klipem svého posledního singlu, We All Go Back to Where We Belong, jsem našel klenot, o který se musím podělit.

Krásně a dojemně na mne působí video Youtube fanouška „ematisions“, který udělal jakýsi průřez klipy R.E.M. Odkaz je níže.
Michael
Viz dále: www.youtube.com/watch?v=nQU4... Zdroj: youtube.com grafika 2 komentáře
grafika  Mike Mills pomáhá chránit centrum Athens 13. 2. 2012 přidal zelvak
Athens, město v americké Georgii, kde se R.E.M. dali dohromady, má projít přestavbou svého centra. Ačkoli návrhy ještě nejsou schváleny, ve svém důsledku by mohly tyto plány zničit staré město, nahradit jej „krabicemi“.

Proti tomu vystupuje řada umělců pod vedení frontmana skupiny Drive‑By Truckers Pattersonem Hoodem. Založeny byly osvětové stránky a také vznikla píseň After It's Gone, u které hraje na klávesy Mike Mills, kterého zahlédneme také v klipu (více odkaz).
After It's Gone
Viz dále: protectdowntownathens.com/af... Zdroj: remhq.com grafika Žádné komentáře
grafika  The Long Players přehrají Murmur 12. 2. 2012 přidal zelvak
„Dlouhohráči“ – tak by se dal přeložit název kapely The Long Players z Nashville ve státě Tennessee, který je hrátkou s termínem „long play“, označujícím typ desky. Tato formace je známá od roku 2004 a hraje slavná alba slavných muzikantů, a to vždy celá. Z bývalých počinů jmenujme zpracování Let It Bleed od Rolling Stones, Joshua Tree irských U2 či několika alb The Beatles. Výtěžek jde na charitu.

Dle hlasů fanoušků vyhrálo z alb R.E.M. debutové Murmur, které bude předvedeno 23. 3. 2012 v nashvillském Mercy Lounge.
The Long Players
Viz dále: www.thelongplayers.com/index... Zdroj: remhq.com grafika Žádné komentáře
grafika  Loučí se i REMisON.com 2. 1. 2012 přidal zelvak
Spolu s koncem R.E.M. se uzavírá také kronika polských fanouškovských stránek remison.com. Autoři to vyřešili stylově, posuďte sami! Loučení
Viz dále: www.remison.com/ Zdroj: remison.com grafika 4 komentáře
grafika  Do začátku nového roku pěkný sloupek – GQ 1. 1. 2012 přidal zelvak
Na stránkách amerického GQ.com vznikl zajímavý článek, který je ohlédnutím za rokem 2011 v hudebním světě (vizte odkaz níže). Publicista Chris Heath dle mého úžasně shrnul rozchod R.E.M., když napsal:

„A miliony Američanů najednou překvapeně zjišťují, jako by se probouzeli z transu, jak moc milovali R.E.M. Jak potěšující a zároveň strašné to musí být pro kapelu samotnou, když se tak dlouho pachtili s alby, která by byla zahrnuta chválou, kdyby je udělali neznámí dvakrát mladší umělci, a místo toho byla souzena podle nemožného úkolu být pořád takovými, jaká dělali v minulosti a jaká jsme měli v paměti. Je zvláštní, jak zhořknout může vztah posluchačů s umělcem. V letech vzestupu, tytéž věci, které byly tak obdivovány – jejich excentrický individualismus, jejich tvrdohlavé odmítání lesku slávy, závoj zásad a cti, věčná ‚Michael Stipeovitost‘ Michaela Stipea – jako by náhle začaly pracovat proti nim. Co se předtím zdálo přirozené a nečekané a samozřejmé bylo najednou odsouzeno jako vydřené a strojené a vypočítavé. Jako u opouštěného milence, vše, co dělali, bylo špatně – neměnili se, měnili se příliš mnoho; moc se snažili, nikdy se příliš nesnažili. A teď, v prostoru, do kterého se rozplynou – jak velí přírodní zákony popové hudby a času, kruté i krásné zároveň – se může ta láska, kterou jsme k nim kdysi cítili, opět svobodně vrátit.“

(o překlad se pokusil Želvák)
Rozdělení R.E.M.
Viz dále: www.gq.com/entertainment/mus... Zdroj: remhq.com grafika 1 komentář
grafikaremtym = ŽelRem v. 4.0 grafikavytvořil Želvák grafikado provozu uvedeno 14. 9. 2008grafikapodporuje IE, Mozilla, Opera grafikaHTML validní grafika